Zezwolenie na lokalizację lub przebudowę zjazdu

Zezwolenie na lokalizację lub przebudowę zjazdu

Karta informacyjna związana z uzyskaniem zezwolenia na lokalizację lub przebudowę zjazdu.

Forma wykonanej usługi:

Decyzja administracyjna.

Podstawa prawna:

  • Art. 29 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 320 z późn. zm.).

Wymagane dokumenty:

  1. Wypełniony wniosek na lokalizację, przebudowę zjazdu - wzór wniosku do pobrania. (Wnioskodawcą winni być wszyscy właściciele działki lub użytkownicy, której dotyczy wniosek na lokalizację zjazdu – zgodnie z treścią księgi wieczystej wnioskowanej działki/-ek.).
  2. Uwierzytelnioną przez Wydział Geodezji Starostwa Powiatowego w Limanowej kopię mapy ewidencyjnej i zasadniczej (skala 1:500 lub 1:1000) - z zaznaczoną proponowaną lokalizacją zjazdu lub plan sytuacyjny sporządzony na aktualnej mapie do celów projektowych.
  3. Dokument potwierdzający prawo własności działki — odpis z księgi wieczystej lub aktualny wydruk z księgi wieczystej (w przypadku przedłożenia aktu notarialnego należy dostarczyć do wglądu oryginał aktu).
  4. W przypadku użytkowania — dowód dysponowania nieruchomością przyległą do drogi.

Informacja o opłatach:

W przypadku lokalizacji zjazdu obowiązuje opłata skarbowa w wysokości 82,00 zł (podst. art. 2 ust. 1 pkt. 2 ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej Dz. U z 2023 poz. 2111 ze zm.).

Nie podlega opłacie skarbowej wydanie zezwolenia w sprawach budownictwa mieszkaniowego.

Opłatę skarbową należy uiszczać na konto Urzędu Miasta Limanowa, numer rachunku: 28 8804 0000 0000 0023 3100 0002

Termin załatwienia sprawy:

Do 30 dni od daty złożenia wniosku oraz wymaganych dokumentów. W przypadku skomplikowanego charakteru sprawy termin może ulec przedłużeniu.

Tryb odwoławczy:

Od wydanej decyzji stronie służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Nowym Sączu za pośrednictwem Powiatowego Zarządu Dróg w Limanowej w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji stornie.

Uwagi:

Wniosek wraz z załącznikami można składać osobiście w siedzibie PZD, listownie, e-doreczenia, e-PUAP oraz mailowo z podpisem elektronicznym na adres mailowy: [email protected]

Osoba odpowiedzialna za wykonanie usługi:

inż. Katarzyna Bieniek - Inspektor.

Limanowa, ul. J. Marka 9, pokój nr 311
tel. (18) 33 37 833
e-mail: [email protected]

Widżet Dostępności
Rozmiar Tekstu
1 Rozmiar Tekstu
Ustawienia tekstu
1 Odstęp między wierszami
1 Odstęp między paragrafami
1 Odstęp między literami
1 Odstęp między słowami
Czytelność tekstu
Filtry
Pomocne